Ga naar de inhoud

Yo yo yo, word geen dief yo!

Aanleren van wijkregels, voorkomen van winkeldiefstal: het Spangense hiphopcollectief The Urban Family is van alle markten thuis. In een nieuw project van de voormalige Bellamy Boys rappen en zingen de keurig opgegroeide hangjongeren een maatschappelijk verantwoord lied over de gevaren van de criminaliteit, inclusief knusse beelden uit thuiswijk Delfshaven.
Aanleiding is het 10.000 Eyes-project in Rotterdam, waarin bewoners en winkeliers worden opgeroepen om een oogje in het zeil te houden. De politie gaat daarnaast de cd thuisbezorgen bij potentiële criminelen. Rest de vraag: welk effect sorteert dat?

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek

Als abonnee van Vers Beton kun je alle artikelen onbeperkt lezen en delen met je eigen netwerk. Je bent al lid vanaf € 7,50 per maand, de eerste maand lees je gratis.

Misschien vind je dit ook interessant

De Stadsagenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Leid jij onze organisatie naar de volgende fase van impact en groei? Sinds 2020 heeft…

  • Eigen initiatief van bewoners vind je boeiend. Je helpt graag bewoners om hun buren (beter) te leren kennen en hun plannen om te zetten in concrete acties. Je werft nieuwe straten, geeft advies, keurt de aanvragen goed (en soms ook af) en houdt de uitvoering in de gaten. Je bent een ervaren en communicatieve communitybuilder die Rotterdammers en hun buren bij staat met raad en daad.

  • Jij weet met jouw spark en gevoel voor gastvrijheid onze bezoekers te betoveren en bezorgt iedereen graag een warm welkom. Je houdt van servicegericht werken en wilt graag bijdragen aan een goed kaartverkoopproces voor onze bezoekers.

  • Bekijk alle vacatures