Ga naar de inhoud

Rotterdam Beats gaat door én boekt Future

Vers Beton is doorgaans niet direct je platform waar je op de hoogte gehouden wordt van Rotterdams festivalnieuws. Daar zijn blogs als Bogue en WeownRotterdam immers veel beter in. Maar voor Rotterdam Beats maken we graag een uitzondering. Zojuist maakte het festival namelijk de headliner voor de editie op 14 en 15 november bekend (niemand minder dan rapper/zanger Future komt naar Rotterdam). Maar dat het festival überhaupt een vijfde editie gaat beleven; dat is eigenlijk het grootste wonder.
Een paar weken geleden trok namelijk BUMA zich terug als hoofdsponsor en organisator van het festival. In 2010 was de auteursrechtenorganisatie nog met (toen nog) BUMA Rotterdam Beats begonnen omdat ze vond dat er een showcasefestival/conferentie voor de urban bass- en beats-scene moest komen. Dat betekent dat alle belangrijke mensen uit die scene jaarlijks twee dagen naar Rotterdam kwamen om over hiphop en aanverwante zaken te praten. Ook voor andere muziekstijlen organiseert BUMA dergelijke bijeenkomsten, zoals Eurosonic Noorderslag en het Amsterdam Dance Event.
Maar voor urban muziek gaat BUMA dergelijke bijeenkomsten dus niet langer organiseren. De organisatie van Rotterdam Beats zal vanaf nu dan ook gedragen worden door drie programmeurs: general manager Aldo Bruining, hiphopjournalist Saul van Stapele en eigenaar van Twentysix Roger Brouwn.
Bruining: ‘Wij zijn vanaf het allereerste begin bij de organisatie van Rotterdam Beats betrokken geweest. Hoewel BUMA nog wel als partner aan de conferentie verbonden blijft, is het natuurlijk hartstikke spannend om Rotterdam Beats nu onafhankelijk te organiseren. We zullen in ieder geval net als vorige jaren een keiharde line-up neerzetten.’
Kaarten voor de conferentie, het nachtprogramma en/of alleen het optreden van Future vind je hier.

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam

Word in november en december lid met flinke korting. Je leest Vers Beton een jaar lang voor slechts €50. Help jij ons naar de 1500 abonnees?

Misschien vind je dit ook interessant

  • Verkoop kunstenaarsatelier Kunst en Complex: de gemeente ging eens niet voor de winst, maar zet nu wel de verhoudingen in M4H op scherp

    • Architectuur en stedelijke ontwikkeling

    Met de verkoop van een karakteristiek fabriekspand aan de Keileweg geeft de gemeente de gebiedsontwikkeling in M4H een slinger. Het pand gaat naar de projectontwikkelaar met het meest creatieve plan. Maar de huidige huurders – kunstenaarsvereniging Kunst & Complex – werden hier niet bij betrokken en dwarsbomen nu de benodigde vergunning. Wat gaat de gemeente doen?

  • Waarom blijf je bij zo’n man? – Internationale Dag tegen Geweld tegen Vrouwen

    • Kunst en Cultuur

    Vandaag is het Internationale Dag tegen Geweld tegen Vrouwen en start de wereldwijde campagne Orange the World, om geweld tegen vrouwen en meisjes onder de aandacht te brengen. Saskia Klaassen maakte een artikel over femicide. Het was de inspiratiebron voor stadsdichter Elfie Tromp, die een gedicht schreef over vrouwenmoord.

  • Fijt & Fictie is een plek om (veilig) op je bek te gaan als cabaretier

    • Kunst en Cultuur

    Nederland-cabaretland heeft een schitterend gebrek: tussen al dat professioneel gebulder door, zijn er nauwelijks plekken om veilig repertoire te testen, op je bek te kunnen gaan, bij voorkeur tegenover een toegeeflijke zaal. Fijt & Fictie probeert hier verandering in te brengen, ondervond Bas Keemink. 

  • Alle artikelen

De Stadsagenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Ben jij de organisatorische kracht die onze theaterproducties extra vleugels geeft? Sta jij stevig in je schoenen, weet jij als geen ander rust en overzicht te houden, ook als meerdere projecten tegelijk om aandacht vragen? En doe je dit het liefst voor een grote, ambitieuze organisatie in de culturele sector? Dan is Theater Rotterdam op zoek naar jou!

  • Performancecollectief URLAND in Rotterdam zoekt een Assistent Zakelijk voor 2 dagen per week (0,4 fte) per 13 januari 2025.

  • Het Wereldmuseum Rotterdam zoekt een Brandmanager voor 36 uur per week. Als ervaren marketeer ben je samen met collega brandmanagers verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie van tentoonstellingen en publieksprogramma’s.

  • Bekijk alle vacatures