Ik vroeg in de klas: wie is hier geboren? Alle vingers gingen omhoog. Toen vroeg ik: wie voelt zich Nederlander? Eén weifelende vinger maar. Toen ik vroeg: wie voelt zich Rotterdammer? gingen alle vingers omhoog. Daar moeten we mee aan de slag.
Gerelateerde inhoud
Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam
Word in november en december lid met flinke korting. Je leest Vers Beton een jaar lang voor slechts €50. Help jij ons naar de 1500 abonnees?
Al 5 reacties — discussieer mee!
Dialoog??? Mogen de kinderen dan echt een eigen mening hebben?
Mijn zoon nam geen afstand van wat er in parijs gebeurde maar kreeg toen een probleem op school.
Mijn andere zoons lerares vond dat vrouwen met hoofddoek onderdrukt zijn weet de juf wel wat er in islam gezegd wordt over dwang in islaam? Zo kan ik meerdere voorbeelden geven van wat kinderen te horen krijgen op school
In Iran en Saudi-Arabië, om maar eens twee islamitische landen te noemen, moet je als vrouw toch echt een hoofddoek op hebben, anders stoppen ze je (onder dwang) in het gevang.
Een aantal jaren geleden verbrandden nog hele klassen meisjes nadat brand uitgebroken was op hun school. De religieuze politie voorkwam dat ze ongehoofddoekt naar buiten zouden vluchten…
Een mening mag iedereen hebben, maar het zou toch wel fijn zijn als op scholen onderwezen wordt dat je die wel moet onderbouwen.
24,30 33,59 4,34 voorschriften voor de vrouw.
Dwang bestaat niet voor gelovigen 2,256 10,99 !
Edoch afvalligheid wordt gestraft; zelfs met de dood! Geen dwang? 3,86-88 4,115 9,66,74 16,106, 32,22!
Het vervelende van christenen zoals ik is, dat ze zgn.heilige boeken kunnen lezen.
Daarbij juf weet niet wat Hindoes willen, wat Chinezen willen, wat Jehova’s getuigen willen, wat Reformatorischen willen, wat leden van de Pinkstergemeenten willen, wat Joden willen enz.
Waarom zou juf moeten weten, wat moslims willen- Er is in dit land niet één moslim die de moeite neemt iets van onze geloven te leren dus waarom zouden wij …..?
Ronald, ik raad je aan een cursus tekstschrijven te volgen. Ik vermoed dat je cijfertjes refereren naar soera’s of zo, maar ik weet het niet zeker want je schrijfstijl komt overeen met die van een yolo-swaglife puber op Twitter. Hopelijk ben je slechts een parodie op het Eerste Kamer-lid met deze naam en niet de echte.
Overigens lijkt een cursus lezen mij ook niet onverstandig voor je. Dat je de zogenaamde heilige teksten van de islam niet waardeert snap ik, maar je zet jezelf compleet voor lul door dat in dezelfde zin te doen waarin je jezelf christen noemt. Als of het christendom zelf niet doordrenkt is met genocide, vrouwenonderdrukking, homohaat, pedofilie, andere kinderverminking en/of -indoctrinatie, censuur… tja, eigenlijk alles wat je niet aanstaat aan de islam.
Dank je voor het goede advies om een cursus te gaan volgen. Ik denk wel dat het volkomen onbegonnen werk is om jouw manier van schrijven te benaderen en daarom begin ik er maar helemaal niet aan. Je moet, juist als senator, je plaats kennen.
Over Heilige Boeken citeer ik graag mijn vriend Hans Jansen.” Iemand die de Bijbel met de Koran vergelijkt heeft beide boeken ze niet gelezen.” Denk niet dat dit bij jouw het geval is, gezien de eruditie die uit je korte opbouwende commentaar blijkt.
Ik kan natuurlijk vertellen dat het Christendom door de wasmachine van de Verlichting is gegaan en daardoor absoluut niet te vergelijken is met de Islam. Maar heeft dat in jouw geval zin? Ploegen en zaaien op een rotsachtige “wegmetons” bodem. Marcus 4.
Die vergelijking komt overigens vooral uit Islamitische hoek, omdat moslims hun religie als de voltooiing van de grote monotheïstsche godsdiensten zien.
Je vermoeden over cijfertjes klopt. Soera’s! Soms vind ik het leuk om mensen een spiegel voor te houden. Bij jou dacht ik even aan een portret van Picasso in zijn kubistische periode of de schreeuw van Munch, maar hoe krijg ik die op deze site?
Fijn en erg goed trouwens dat je het opneemt voor Rhama Rob. Je lijkt me één van die goedmensen die menen het altijd voor nieuwe Nederlanders op te moeten nemen , omdat ze daar in hun ogen niet zelf toe in staat zijn.