Ga naar de inhoud

Citymarketing: Amsterdam koploper, Rotterdam komt eraan

De afgelopen tijd kreeg Rotterdam veel aandacht van de media. Maar wat levert dit op? Clipit media monitoring, een onderzoeksbureau op het gebied van social media, analyseerde de media-aandacht rondom de grote steden en zette het Rotterdamse succes in perspectief met het, nog steeds, grote verschil met Amsterdam. 

Met meer dan een miljoen berichten en een PR-waarde van ruim 300 miljoen blijft de hoofdstad  de meest besproken stad van Nederland. Maar de hete adem van Rotterdam is voelbaar: Rotterdam werd tussen 29 januari en 29 maart 624.254 keer vermeld op internet, in de krant, op de radio en tv.  De daadwerkelijke waarde van deze berichtgeving steeg voor Amsterdam met 20% ten opzichte van eenzelfde onderzoek uit 2013, terwijl Rotterdam (en Utrecht) hun PR-waarde verdubbelden. Het Rotterdamse succes wordt toegeschreven aan, inderdaad, de toonaangevende bouwprojecten waarmee Rotterdam zich wist te nestelen op de must-visitlijstjes van internationale media – een positie waar de meeste citymarketeers alleen maar van kunnen dromen.
 

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek

Als abonnee van Vers Beton kun je alle artikelen onbeperkt lezen en delen met je eigen netwerk.

Misschien vind je dit ook interessant

De Stadsagenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Wil jij werken in het politieke hart van de gemeente Rotterdam voor de leukste fractie van het stadhuis, dan willen we graag met je kennismaken. GroenLinks staat voor een cultuur waarin iedereen zich welkom en thuis voelt, met oprechte aandacht voor de Rotterdammer en voor elkaar. We erkennen en waarderen ieders unieke achtergrond en we werken samen om Rotterdam groener, eerlijker en inclusiever te maken. We doen dat samen met een sterk en divers team van medewerkers en raadsleden.

  • De gemeenteraadsfractie van de Partij voor de Dieren in Rotterdam zoekt een
    bevlogen social media medewerker. Als lid van ons team krijg je de kans om met jouw creativiteit het verschil te maken. Jouw doel is om onze partij zo goed mogelijk te profileren op onze social media kanalen. Een baan in het hart van de Rotterdamse politiek waar je het verschil kunt maken voor dieren, natuur en het milieu.

  • Heb jij visie en zakelijk inzicht, en een groot hart voor muziek, Rotterdam en jong talent? Music Matters zoekt een directeur die richting geeft aan onze missie om jonge Rotterdammers via muziek te inspireren en te verbinden.

  • Bekijk alle vacatures