Ga naar de inhoud

Vers Beton presenteert: de week voor de harddenkende Hoekenees — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

Deze week is Vers Beton het tijdschrift voor de harddenkende Hoekenees. In hartje zomer staat Vers Beton in het teken van onze badplaats aan de Noordzee. Want ja, óók Hoek van Holland is Rotterdam. Eeva Liukku licht alvast een tipje van de sluier op.

Het begon als een ludiek idee, om een special over Hoek van Holland te maken. Vanaf 2017 zal de Hoekse Lijn worden aangesloten op het Rotterdamse metronetwerk en komt er een nieuw metrostation vlakbij het strand. We schertsten hoe we artikelen over de aankomende gentrification van Hoek van Holland zullen moeten publiceren, waarin we beschrijven hoe de zakken patatje-met plaatsmaken voor quinoasalades met sojabonen.
Wat begon als een grap, ontwikkelde zich al snel tot een serieus idee. Want er blijken genoeg interessante verhalen te vertellen over het meest zomerse oord binnen de gemeentegrenzen. De badplaats van Rotterdam is een geval apart aan de Noordzee. Je vindt er geen grote boulevard zoals in Scheveningen, of een Formule 1-circuit zoals in Zandvoort. Je hebt wel uitzicht op de Tweede Maasvlakte en de machtige binnenkomende schepen in de Rotterdamse haven. Op geen ander strand is het ‘hier ligt een Rotterdammer’-badlaken zo op zijn plek. Deze week publiceert Vers Beton vijf verhalen over de Hoek.

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam

Word in november en december lid met flinke korting. Je leest Vers Beton een jaar lang voor slechts €50. Help jij ons naar de 1500 abonnees?

Misschien vind je dit ook interessant

De Stadsagenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Ben jij de organisatorische kracht die onze theaterproducties extra vleugels geeft? Sta jij stevig in je schoenen, weet jij als geen ander rust en overzicht te houden, ook als meerdere projecten tegelijk om aandacht vragen? En doe je dit het liefst voor een grote, ambitieuze organisatie in de culturele sector? Dan is Theater Rotterdam op zoek naar jou!

  • Performancecollectief URLAND in Rotterdam zoekt een Assistent Zakelijk voor 2 dagen per week (0,4 fte) per 13 januari 2025.

  • Het Wereldmuseum Rotterdam zoekt een Brandmanager voor 36 uur per week. Als ervaren marketeer ben je samen met collega brandmanagers verantwoordelijk voor alle marketing en communicatie van tentoonstellingen en publieksprogramma’s.

  • Bekijk alle vacatures