Ga naar de inhoud

Rasheida Adrianus: een grote groep herkent zich niet in het keurige, blanke mediabestel — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

We zijn weer begonnen met een nieuwe reeks interviews voor Rotterdamse Nieuwe. Dit schrijfseizoen zullen telkens drie interviews van ondernemers in eenzelfde branche elkaar opvolgen. Rasheida Adrianus (34) is de tweede van drie over cultureel ondernemerschap.
Ze is een van de succesvolste jonge ondernemers van Rotterdam, maar op de cover van Gers! of uitgebreid geportretteerd in het AD moeten we haar nog tegenkomen. Wie Rasheida Adrianus dan is? Ze is maakster en producent van film en televisie(concepten), en heeft haar product tot ver buiten de landsgrenzen weten te slijten. Met slechts één druk op de knop kunnen tientallen eilanden in de Caribische Zee en gans Noord-Amerika haar serie Girls ’N Cocktails op afroep bekijken.

Rasheida
Rotterdamse Nieuwe beeld: Richard Beukelaar

Al 8 reacties — discussieer mee!

  • Het debat over diversiteit en racisme wordt gedomineerd door zure jankers, haters en de schuld gevers. Dus is het geluid en de werklust van Rasheida Adrianus een verademing. Ik wens haar alle geluk en succes van de wereld.

  • PS Het interview gaat trouwens voor 90% over andere zaken dan de vette kop: “Rasheida Adrianus: een grote groep herkent zich niet in het keurige, blanke mediabestel” en doet aldus geen recht aan haar werk. Bovendien is ‘keurig’ en blank’ erbij verzonnen in een vermoedelijke hang naar dramatiek die ‘des Cardinaals’ is. Adrianus zegt immers zelf: ‘veel mensen herkennen zich niet in het bestel, of in hoe de wereld wordt weergegeven’

    Enfin, voorspelbaarheid heeft ook z’n charmes.

    • Ze heeft dat wel gezegd: “Er is een grote groep mensen die zich totaal niet herkennen in het huidige, erg keurige en blanke mediabestel – het spreekt ze niet aan. Jongeren kijken al helemaal geen tv meer. Voor hen bedenk ik concepten.”

      Dat stukje zit al veel eerder in de tekst, vraag 4. Het stuk tekst waar jij aan refereert, daar zegt ze dat wéér. Ze heeft het er in ieder geval genoeg over. Logisch, het is haar beweegreden. Niet die promiscue Anitilliaan, maar ook niet Lucille Werner met Lingo. Ik heb – als eindredacteur daarom die titel gegeven.

      En natuurlijk gaat het interview niet alléén over dat onderwerp, dat zou Adrianus tekort doen.

  • ‘Voor de empowermend van de donkere vrouw’ Zelf beginnen over blank en dan hetzelfde doen maar dan een andere kleur, is weer meer van hetzelfde! Kleur bestaat niet, althans niet voor mij en voor heel veel. Ook weer een wij/zij verhaal, stop daar eens mee. Men vergeet dat die 170 culturen in Rotterdam nog niet heel lang samen wonen/werken/spelen.

Schrijf hier je reactie

Heb je geen account? Maak hier een gratis reageerdersaccount aan. En bekijk hier de huisregels van dit forum.

Gerelateerde inhoud

Wil je dit soort artikelen blijven lezen?

Vers Beton kan niet bestaan zonder haar leden. Lees onbeperkt artikelen op Vers Beton voor € 7,50 per maand, de eerste maand is gratis.

Misschien vind je dit ook interessant

De agenda die je aan het denken zet

  • A new edition of A Mic of One’s Own, a series of collaborations between Kunstinstituut Melly and The Writer’s Guide (to the Galaxy)!

    Venue: Kunstinstituut Melly
    Datum:
  • De debuutroman van Ireen van der Lem begint op de dag dat de woningcorporatie een bewonersavond houdt over de voorgenomen sloop van de woningen in een staat; en eindigt op de dag dat de laatste bewoner wordt uitverhuisd.

    Venue: De leeszaal
    Datum:
  • On Monday 11 December, Rotterdam based platform for metropolitan issues De Dépendance and Lighthouse Reports welcome economist Jennifer Clapp, one of the world’s leading authorities on food systems, in BlueCity. 

    Venue: BlueCity
    Datum:
  • Bekijk de agenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam