De Rotterdamse Raad voor Kunst en Cultuur moet het voortaan zonder directeur Inez Boogaarts doen. Waarom is ze vertrokken? Vers Beton publiceert haar afscheidsspeech, waarin ze onomwonden stelt dat het niet botert tussen de RRKC en de gemeente.
Gerelateerde inhoud
Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam
Word in november en december lid met flinke korting. Je leest Vers Beton een jaar lang voor slechts €50. Help jij ons naar de 1500 abonnees?
Al 2 reacties — discussieer mee!
Ken je de Gausse-kromme? (Hier: https://nl.wikipedia.org/wiki/Normale_verdeling)
Dat is die kromme waaruit blijkt dat deze wereld wordt geregeerd door de middelmaat. Dat is de kromme waaruit blijkt dat pure kwaliteit wordt vertegenwoordigd door 2% van de massa. Waaruit direct volgt dat in een democratie nimmer en te nooit niet kwaliteit aan de macht zal komen. En waaruit volgt dat 99% van de zendtijd en de aandacht opgaat aan BS popmuziek, BS twitteraccounts, BS stukkiesschrijvers en BS – jawel – politiek gereutel.
Google het College van B en W van een willekeurige stad / dorp en je voelt direct de aanzuigende werking van het zwarte gat dat de middelmaat is, en waar 99% van de massa zit. Daar zit het grote nietzszeggende en lege Niks. De kwaliteitslozen en extraverten. De direct-hun-mening-klaar-hebbers en de holle ogen. De lui die bij gebreke aan hersencellen zo weinig twijfel over het eigen bestaan hebben, dat ze in staat zijn om te zeggen: “Dat regel ik wel even”.
Als kunstenares – die behoort tot de 2% – ben je daar per definitie kansloos tegen. Ga naar huis, neem een borrel en ontwijk zoveel mogelijk ambtenaren en politici. Dan is het leven leefbaar…
… en vergeet daarbij ook niet dat de mens op de huidige trede van de evolutie nog slechts ternauwernood aan het apendom is ontstegen. Oftewel, hij is voor 99% nog steeds aap. En zoals je weet hanteert men in het dierenrijk criteria als ‘de grootste’, ‘de langste’, etc.. We zien dan ook dat de mooie uitvindingen die door de 2% zijn gemaakt (de Einsteins onder ons) door de 98% worden gebruikt voor dierlijke doeleinden. Zo bestaat dat prachtige internet voor 75% uit porno en scheldpartijen, is nauwelijks 30 jaar na de ‘ontdekking’ van de quata een atoombom op Japan geflikkerd en wordt Rotterdam momenteel volgebouwd met ‘hoge’ gebouwen zonder dat daar een reden voor is (de m2-prijs voor de grond haalt het niet bij die in Manhattan). Die reden is dan ook een dierlijke-> minderwaardigheidscomplex van de lage aap die een grote aap wil zijn door zichzelf ’tot grote proporties op te blazen’.
En als er iets is wat het mens-zijn (voor zover dat op deze wereld bestaat) onderscheidt van het dier-zijn, is het kunst. Oftewel, in het dierenrijk is voor kunst weinig ruimte. Zie daar de reden voor de kansloosheid van kunst-argumenten in politieke apen-arena’s. Kansloos. Kom over een paar miljoen maar een voorzichtig terug met een RRKC-achtige club. Misschien hebben de half-dieren tegen die tijd hun baarden afgeschoren, de gulpen dichtgeritst en de dikke gulzige bierbuiken ingetoomd. Tot die tijd is het vechten tegen de B/Dierkaai…