Voor de Rotterdamse Nieuwe-serie interviewt Vers Beton elke twee weken een ondernemer uit een bepaalde branche. De cultureel ondernemers beten het spits af. Na twee wervelende gesprekken met Salko Hofman en Rasheida Adrianus is het de beurt aan Kevin de Randamie. Ook wel bekend als Blaxtar en broer van Glenn de Randamie (Typhoon). Vincent Cardinaal vraagt hem het hemd van het lijf.
Open blik, gespierde torso en een ferme handdruk, Kevin de Randamie is een indrukwekkende verschijning. Wat zijn onderneming Braenworks in het WTC nu precies doet en of het lukt, is voor de afspraak eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk. Ja, De Randamie slaat een brug tussen creativiteit en ‘business’. Maar goed, dat doen er wel meer, met wisselend succes. Wie De Randamie eenmaal spreekt krijgt al gauw door dat het hem in ieder geval wel lukt. Een man die weet waar hij voor gaat en die niet verlegen zit om een statement.
Kevin, voor we ‘echt’ beginnen, wil ik eerst van je weten of je zelf nog steeds artiest bent. Als Blaxtar won je de Grote Prijs, categorie hiphop, in 2006.
“Jazeker. Tuurlijk. Dat stopt nooit. Spoken word is iets dat mij nu heel erg trekt bijvoorbeeld. Ik moet ook zeggen – vooral hier in Rotterdam word ik er weer veel op aangesproken. Dan loop ik op straat en komt er iemand naar me toe om te zeggen hoe gaaf mijn plaat was. Hiphopstad he? Maar goed, die cd is wel wat jaren geleden.”
Je bedoelt – ik moet ook mijn brood verdienen?
“Exactly.”
Vandaar dus Braenworks. Vanwaar de naam?
“Die komt van Raen – dat was de naam van een platenlabel dat ik jaren heb gerund, en dat stond voor Randamie Enterprises. Toen ik een stap verder ging heb ik dat verwerkt in de naam Braenworks. Ik verbind het creatieve proces aan werk, en vice versa.”
Al 2 reacties — discussieer mee!
Deus Vult! Allemaal naar Rotterdam.
“Kevin de Randamie is een indrukwekkende verschijning”
Wat heet, eye candy!