Betrokken Rotterdamse onderwijzers zoeken via Meetup010 de verbinding met elkaar. Dat lukt, want de bijeenkomsten trekken meer en meer belangstellenden. Zet het initiatief zoden aan de dijk? Loont het leren ook voor de leraar?

Betrokken Rotterdamse onderwijzers zoeken via Meetup010 de verbinding met elkaar. Dat lukt, want de bijeenkomsten trekken meer en meer belangstellenden. Zet het initiatief zoden aan de dijk? Loont het leren ook voor de leraar?
Als abonnee van Vers Beton kun je alle artikelen onbeperkt lezen en delen met je eigen netwerk.
Al één reactie — discussieer mee!
Citaat: Tegelijkertijd werden er pittige woorden gesproken, onder meer door docent maatschappijleer Halil Karaaslan, die eerder ook op Vers Beton duidelijk maakte dat we te gemakkelijk over de gevoelens van jongeren heen stappen.
Klopt niet. Uit het stukje op Vers Beton blijkt dat college H.Kaarslan vint dat we vooral over de gevoelens van islamitische jongeren heenstappen, die zich niet aan onze Westerse normen en waarden wensen te conformeren.
Misschien zouden mijn collega’s zich verder kunnen verdiepen in de doelstellingen van Beter Onderwijs Nederland, die de uitgangspunten van het conclusies van de enquete onder Dijsselbloem omarmen. Lijkt me precies aan te sluiten bij hun bijeenkomst.
Het is in het onderwijs n.l. een gewoonte dat iedere generatie nieuwe docenten, het zwarte garen weer uitvindt.
Nog even over de zin “Verschillende levensovertuigingen vonden elkaar in openheid”
Mijn ervaring was, dat het heel open lijkt, maar in werkelijkheid verlammend werkt, omdat één van de levensovertuigingen “discriminatie en racisme ” brult bij de geringste kritiek of confrontatie, zodat men daar maar over zweeg.
De eindconclusie was meestal, dat het fijn is dat men zo “open” heeft kunnen discussiëren en dat reformatorisch onderwijs heel slecht is.