Ga naar de inhoud

Populairder dan New York? Dit zeggen toerismecijfers over Rotterdam — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

Kerstcadeaus zoeken tussen massa’s dagjesmensen brengt de vrees voor een groeiende stroom toeristen weer bij je naar boven. Terecht? Vers Beton dook in de cijfers. Want: over hoeveel meer toeristen hebben we het eigenlijk? En hoe zit dat ten opzichte van andere steden?

De cijfers van de afgelopen jaren, tussen 2012 en 2016 om precies te zijn, vonden we in de Economische Verkenning Rotterdam. Ze laten zien hoe de bezoekersaantallen van Rotterdam variëren ten opzichte van enkele jaren geleden. Ook zien we waar die (buitenlandse) bezoekers vandaan komen, en hoe dat in andere steden als Utrecht, Amsterdam en Den Haag is gesteld. De populariteit van onze stad blijkt flink verschoven ten opzichte van andere steden zowel in binnen als buitenland. Ook onder Nederlanders zelf zijn de voorkeuren fors veranderd.

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek

Als abonnee van Vers Beton kun je alle artikelen onbeperkt lezen en delen met je eigen netwerk.

Misschien vind je dit ook interessant

De Stadsagenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Wil jij werken in het politieke hart van de gemeente Rotterdam voor de leukste fractie van het stadhuis, dan willen we graag met je kennismaken. GroenLinks staat voor een cultuur waarin iedereen zich welkom en thuis voelt, met oprechte aandacht voor de Rotterdammer en voor elkaar. We erkennen en waarderen ieders unieke achtergrond en we werken samen om Rotterdam groener, eerlijker en inclusiever te maken. We doen dat samen met een sterk en divers team van medewerkers en raadsleden.

  • De gemeenteraadsfractie van de Partij voor de Dieren in Rotterdam zoekt een
    bevlogen social media medewerker. Als lid van ons team krijg je de kans om met jouw creativiteit het verschil te maken. Jouw doel is om onze partij zo goed mogelijk te profileren op onze social media kanalen. Een baan in het hart van de Rotterdamse politiek waar je het verschil kunt maken voor dieren, natuur en het milieu.

  • Heb jij visie en zakelijk inzicht, en een groot hart voor muziek, Rotterdam en jong talent? Music Matters zoekt een directeur die richting geeft aan onze missie om jonge Rotterdammers via muziek te inspireren en te verbinden.

  • Bekijk alle vacatures