Hij heeft mooie praatjes, onze D66-wethouder van mobiliteit, duurzaamheid en cultuur. Maar vroeg of laat valt elke blaaskaak door de mand. Het Hoekse Lijn-dossier heeft hem ontmaskerd, het is tijd voor een Pexit, betoogt Ferrie Weeda.
Gerelateerde inhoud
Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam
We kunnen deze artikelen alleen maken dankzij onze leden. Lees onbeperkt alle artikelen op Vers Beton voor € 7,50 per maand, de eerste maand is gratis.
Al 6 reacties — discussieer mee!
Kosten niets opleveren milieuzone: 15 miljoen euro belastinggeld. Plus die 90 miljoen is al dik 100 miljoen euro. Daar hadden Rotterdam heel zinnige luchtverfrissende maatregelen voor kunnen nemen. Bijvoorbeeld iedereen gratis een (elektrische) fiets. En/of al het openbaar vervoer elektrisch. En/of alle minima’s met rijbewijs en oude auto, gratis een nieuwe elektrische auto
Pexit!!! Weg met die man weg met die klote milieuzones in onze stad Rotterdam wat haat ik die man zeg onze geld in onnozele zaken gestopt vol bedrieg en leugens exit voor hem!!
Tijd voor Pexit: je vergeet nog een dossier RIF010. Bij de verkiezing in 2014 was de net begonnen Pex nog super optimistisch, in 2015 wordt er gesurft. Later werd het 2016, volgens een optimistische Pex. Ik mocht Pex meemaken bij een discussie in de raadscommissie. Slecht voorbereid, geen dossierkennis en vooral verwijzend naar schriftelijke beantwoording en eigenlijk volledige desinteresse in wat die burgers te zeggen hadden. Houding, we drukken dit gewoon even door. Op geen moment is er een stap gezet om gewoon eens met die burgers te gaan praten.
Dossier werd intern al snel verschoven naar Schneider en later Visser. Inmiddels is het februari 2018, nog geen paal de grond in en twee door de gemeente verloren rechtszaken verder. Wel fors oplopende kosten voor de Rotterdamse belastingbetaler.
In het boek van Mark Hoogstad valt te lezen hoe Pex aan zijn baan kwam, één-tweetje met A. Pechtold (de Leidse connectie). Wat moeten we met dergelijke mannen die weinig hard voor de stad hebben en vooral bezig zijn met beeldvorming.
Eens Ferrie, dank je wel voor je heldere betoog.
‘In de ‘fietsstad bij uitstek’ zijn de meeste openbare fietspompen die Pex introduceerde binnen no time al gesloopt.’ Dit is één van de vele dorps denkende oplossingen. Fietspompen plaatsen om mensen op de fiets te krijgen, wie verzint het.
Die leenfietsen, A’dam en Utrecht een doorn in het oog, wat doet Rdam, die laat ze gewoon toe. Een van de redenen, om de mensen op Zuid meer op de fiets te hebben. Je hebt een APP nodig, je moet maandelijks een bedrag betalen en betaald voor je ritten. Hoe dacht men hoe arm Zuid dit zou kunnen/willen betalen?
Dagelijks file rond avondspits bij de Erasmusbrug, wat zegt de gemeente, daar kunnen we ons niet in vinden. Dat heet blind zijn voor de waarheid. Coolsingel op de schop, nou, zeg maar dag dag met enig idee van verbetering lucht.
Gemeente geeft toe, Rotterdammers gaan eerder dood door de luchtkwaliteit. Wat doet de gemeente, nog meer bouwen in dicht bevolkte gebieden zoals het Wijnhaven eiland en de Boompjes. Het is puur eigen gewin, zo van, kijk dat heb ik voor elkaar gekregen, maar de bewoners aldaar wel vergiftigen. Ipv de sigarettenfabrikanten, zou men Rotterdam voor het gerecht moeten slepen, gedoogde gifgas aanvallen, zo zomaar onder genocide kunnen vallen.
Coolsingel, al het fietspad verkeer aan 1 kant, gaat een ramp worden!
Nog eentje dan Ferrie, speciaal voor jou…. hou je de persberichten in de gaten vandaag? Groet de wv van Pex