Advertentie

VB – vacaturebank – banners – Hardwerkende – klik hier! – 1456×180
Voor de harddenkende Rotterdammer

Politieke retoriek is niets anders dan de communicatieve strategieën die politici gebruiken om hun tegenstanders en het publiek te overtuigen. De VVD had een landelijke campagnestrategie met de slogan ‘kies voor doen’. De Rotterdamse partij heeft deze uitmuntend uitgerold en daarmee een relatief grote winst behaald vergeleken met de meeste andere steden. Minder overtuigende retoriek kwam bijvoorbeeld van de Delftse VVD: ‘Minder belastingen. Meer bitterballen!’ In Woerden deelde de partij condooms uit met daarop de tekst: ‘Voel de liberaal in je’.

Een exclusief pact

Verder lezen?

Word lid van Vers Beton voor €7,50 per maand. De eerste maand lees je gratis!

Profielfoto-Marianne-Klerk

Marianne Klerk

Marianne is historicus en journalist. Rotterdam is in haar ogen de mooiste stad van Nederland, waar eeuwen van stadsvernieuwing en -vernieling kriskras door elkaar lopen.

Profiel-pagina