Sinds september 2017 werkt Jos Melchers op de 25e verdieping van de toren die hij als ontwikkelaar zelf neerzette. Vanwege zijn jarenlange ervaring ‘in de markt’ zijn de verwachtingen rondom zijn aantreden als gemeentelijk directeur Gebiedsontwikkeling zo torenhoog als De Rotterdam. “Nu moeten we juist de kansen pakken die uit het enthousiasme over Rotterdam aan het ontstaan zijn.”
Gerelateerde inhoud
Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam
We kunnen deze artikelen alleen maken dankzij onze leden. Lees onbeperkt alle artikelen op Vers Beton voor € 7,50 per maand, de eerste maand is gratis.
Al 6 reacties — discussieer mee!
Grappig om GEZOND te noemen, want als één ding waar veel bouwen in het centrum niet aan gaat bijdragen, is een gezonde leefomgeving. Nu al matige luchtkwaliteit, wat gaat men doen, meer per m2 bouwen, meer bewoners per m2, meer verkeer per m2, meer uitstoot m2. Oftewel, luchtkwaliteit zal verder verslechteren.
De Rotterdam, de gemeente moest verhuizen naar De Rotterdam, wat miljoenen heeft gekost, omdat de hoofdhuurder (hotel) een bezettingsgraad beloofd was en die werd niet gehaald.
De infrastructuur in het centrum is ontoereikend, verder bouwen in het centrum is onlogisch!
Hoogbouw zorgt voor schaduwslag, wat ook weer meer ellende met zich meebrengt. Buurt Glashaven, met de toekomstige woontorens, gaat een ramp worden voor de bewoners aldaar!
Ga lekker bouwen in wijken die een boost nodig hebben, dus Beijerlandselaan, Putsebocht, zorg voor betere verspreiding van die woontorens ipv wat er nu gebeurt, in een straal van 100m staan er straks 10 woontorens.
Lijkt mij juist het tegenovergestelde. Door meer mensen per m² heb je juist minder verkeer en minder uitstoot, omdat je veel meer op loopafstand kan bereiken. Neem Hong Kong: Vrijwel iedereen neemt òf het openbaar vervoer òf ze lopen gewoon een stukje naar waar ze moeten zijn.
Hong Kong is geen Rotterdam. Appels en peren. Mensen die dat soort appartementen kunnen kopen hebben gemiddeld 1,5 auto. Al is alleen voor de avond en weekend. Ze krijgen bezoek, ook gedeeltelijk met de auto. Hun werk is meestal zwervend en standplaats niet Rotterdam.
Vervolgens komt er horeca bij en andere winkels, dienen bevoorraad te worden
ach mijnheer, leuk van u ik wens u succes met het bouwen van alle torens, niksvan groen bij de markthal volbouwen een man een woord
voor een paar miljoen kan de gemeente die projecthaai afkopen maar nee hoor bouwen immers lang geleden bekokstoofd.
Willemsplein idem honderden mensen erbij rondom een busterminal
Vergroening aan de maas ik geloof er niks van
Wijnhavengebied nog meer torens mammie met de kinderwagen moet maar naar het kralingse bos een keer per week
Als u met pensioen gaat vertrekt u waarschijnlijk zelf naar zuid limburg.
Succes en vergeet vooral Uw oude relaties niet een man een woord
Griezelige man lees goed eigenlijk zegt hij niet
Veel hij praat als een soort onbetrouwbaar
diplomaat aangestuurd door de gemeente en
zijn voormalige werkgevers die wel gaan varen met zon man op die post.
Enfin we gaan het zien
Meer beton zg vers beton is het motto
Lees goed eigenlijk zegt hij niet veel
Ja over nog meer bouwen en zo nu en dan een beetje groen en afspraken etc
Met deze zelfingenomen man komt er niks spectaculairs en zeker geen groen
De binnenvaart mag blijven laat me niet lachen