Ga naar de inhoud

Instadam #6: slimme logo’s — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

Wat zijn de foodtrends in de Rotterdamse foodscene? Om dat te weten te komen kan je gewoon op je telefoonscherm kijken. Culinair journalist Lot Piscaer verzamelt een aantal opvallende trends en -clichés uit de Rotterdamse #instafood scene. Deze week schrijft Lot Piscaer over de marketingskracht van effectieve logo’s.

Cuppa Joe

Wanneer een goed idee en een goed ontwerp samenkomen heb je een instahit te pakken die elk pr-budget overbodig maakt. De koffiemok van By Jarmush is daar zwart op wit het bewijs van. Je ‘cup of Joe’ wordt er in de beste American diner-traditie eindeloos bijgevuld met filterkoffie door serveersters in diner-uniform. Tom Waits en agent Cooper zijn hier nooit ver uit je gedachten. Dat die koffie een signature roast is van Man Met Bril koffie en uit de Colombiaanse Hula streek komt zal menig instagrammer een worst wezen. Die mok, met dat logo – die doet het hem. Het brengt bij iedereen – en zijn hondje – de innerlijke Jim Jarmusch naar boven, met fraaie instashots als resultaat.

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek

Als abonnee van Vers Beton kun je alle artikelen onbeperkt lezen en delen met je eigen netwerk.

Misschien vind je dit ook interessant

  • De kinderen van Lebensborn: ontworteld, gestigmatiseerd en veerkrachtig

    • Kunst en Cultuur

    “Geef de Führer een kind” was de slogan van Lebensborn, het geboorteprogramma dat Duitsers moest aansporen om zoveel mogelijk ‘arische’ kinderen te verwekken – de beoogde nieuwe leiders van het Derde Rijk. Toen dat niet effectief bleek, werden kinderen die arisch oogden zonder pardon geroofd uit Oost-Europa en ‘gegermaniseerd’. De Rotterdamse fotograaf Angeniet Berkers documenteerde deze veelal onbekende geschiedenis.

  • Sober raves: “De maatschappij zou beter zijn als we elke dag dansten”

    • Kunst en Cultuur

    “Bedankt, maar ik ga liever naar een niet-nuchtere rave, want dit klinkt echt awkward”, is de reactie als Zuza Nazaruk vertelt over sober raves. En toch: aanvankelijk ongemakkelijk tussen een groep vreemden, staat Nazaruk twee uur later uitzinnig mee te dansen, nuchter. Body on. Head off. 

  • Stadsdichter Benzokarim: “Ik wil Rotterdam niet romantiseren. Veel dingen die hier gebeuren zijn fucked up”

    • Kunst en Cultuur

    Een elitaire positie als stadsdichter is aan Karim Ellouta – beter bekend als Benzokarim – niet besteed. Hij wil schrijven voor alle Rotterdammers. De komende twee jaar gaat Benzokarim samen met andere makers op zoek naar zachtheid in de stad: “Dat kan niet zonder kritiek. Ik wil de vinger op de zere plek leggen.”

  • Alle artikelen

De Stadsagenda

  • Opening exhibition Spiritual Disobedience #1:
    Al Falak Al Majdoub: On wandering machines and song-maps of (no)return
    [الفلك المجذوب: رسائل في المَكِينَات الهائِمة وخرائط الـاـعودة الناغِمة] by AZ OOR.
    Curated by Yusser al Obaidi and Leana Boven

    Venue: Gemaal op Zuid
    Datum:
  • Energie van Rotterdam organiseert 𝑫𝒆 𝒆𝒏𝒆𝒓𝒈𝒊𝒆 𝒗𝒐𝒐𝒓 𝒅𝒆 𝒕𝒐𝒆𝒌𝒐𝒎𝒔𝒕, een inspirerende én gezellige bijeenkomst voor iedereen die zich graag inzet voor een duurzame en eerlijke toekomst. Dit doen we samen met om | nieuwe energie, Energiecoöperatie Regio Rijnmond (ECRR) en de Rotterdamse energiecoöperaties!  

    Venue: Het Industriegebouw
    Datum:
  • Hard voor kanker is een hard techno evenement dat wij organiseren voor het goede doel: De Roparun.

    Venue: Now & Wow club
    Datum:
  • Bekijk de agenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Vers Beton zoekt een stagiair vanaf september 2025. We begeleiden je om je eigen leerdoelen te halen en zelf journalistieke producties te maken voor Vers Beton.

  • Volg je de lokale politiek, heb je enige journalistieke ervaring en een vlotte pen? Vers Beton is op zoek naar een freelance redacteur die over lokale politiek wil schrijven.

  • Met veel plezier duiken we elke keer een nieuwe wereld in. Altijd met het doel: onderscheidende communicatie realiseren. We werken met een klein team van specialisten in onze eigen studio in het langste monument van Nederland: de Hofbogen.

  • Bekijk alle vacatures