Ga naar de inhoud

Instadam #6: slimme logo’s — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

Wat zijn de foodtrends in de Rotterdamse foodscene? Om dat te weten te komen kan je gewoon op je telefoonscherm kijken. Culinair journalist Lot Piscaer verzamelt een aantal opvallende trends en -clichés uit de Rotterdamse #instafood scene. Deze week schrijft Lot Piscaer over de marketingskracht van effectieve logo’s.

Cuppa Joe

Wanneer een goed idee en een goed ontwerp samenkomen heb je een instahit te pakken die elk pr-budget overbodig maakt. De koffiemok van By Jarmush is daar zwart op wit het bewijs van. Je ‘cup of Joe’ wordt er in de beste American diner-traditie eindeloos bijgevuld met filterkoffie door serveersters in diner-uniform. Tom Waits en agent Cooper zijn hier nooit ver uit je gedachten. Dat die koffie een signature roast is van Man Met Bril koffie en uit de Colombiaanse Hula streek komt zal menig instagrammer een worst wezen. Die mok, met dat logo – die doet het hem. Het brengt bij iedereen – en zijn hondje – de innerlijke Jim Jarmusch naar boven, met fraaie instashots als resultaat.

Nog geen reactie — begin de discussie!

Schrijf hier je reactie

Heb je geen account? Maak hier een gratis reageerdersaccount aan. En bekijk hier de huisregels van dit forum.

Gerelateerde inhoud

Wil je dit soort artikelen blijven lezen?

Vers Beton kan niet bestaan zonder haar leden. Lees onbeperkt artikelen op Vers Beton voor € 7,50 per maand, de eerste maand is gratis.

Misschien vind je dit ook interessant

De agenda die je aan het denken zet

  • On Monday 11 December, Rotterdam based platform for metropolitan issues De Dépendance and Lighthouse Reports welcome economist Jennifer Clapp, one of the world’s leading authorities on food systems, in BlueCity. 

    Venue: BlueCity
    Datum:
  • Bekijk de agenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Als stagiair(e) Marketing & Communicatie ondersteun je de afdeling op verschillende vlakken en krijg je een breed pakket aan taken en werkzaamheden.

  • WAT DOE JIJ ALS FRACTIECOÖRDINATOR? 

    Als coördinator vervul je een belangrijke rol in en rond de fractie van GroenLinks PvdA Zuid-Holland. Je biedt praktische ondersteuning aan statenleden, volgt de  (politieke) actualiteit, coördineert politieke activiteiten en zorgt ervoor dat de  fractie haar relaties onderhoudt. De functie biedt een interessante plek om je  verder in provinciale politiek te verdiepen.

  • Vers Beton zoekt een stagiair vanaf januari 2024. We begeleiden je om je eigen leerdoelen te halen en zelf journalistieke producties te maken voor Vers Beton.

  • Bekijk alle vacatures