Ga naar de inhoud

Reportage: is er genoeg te doen na 2 uur ’s nachts? — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

Aansluitend bij de analyse van het horecabeleid, gaat OPEN Rotterdam in deze video in gesprek met uitgaanspubliek én clubeigenaren.  

Mitchell Hettema, eigenaar van de Huiskantine ziet een grote behoefte aan meer nachthoreca. Hij is elke laatste zaterdag van de maand helemaal uitverkocht, als hij tot vier uur open kan zijn dankzij een ‘verlaatje’. “Die twee uurtjes maken dus een groot verschil.” 

Maar bij Vibes twijfelt Sam Hofstaetter of Rotterdam wel echt klaar is voor een groter aanbod aan clubs. “Als er nieuwe clubs openen, merk je ook dat die niet meteen goed lopen en er niet meteen heel veel mensen naartoe gaan.” 

En het festivalseizoen vormt concurrentie, ziet Nina Hooimeijer van Bird. “Er kan nog wel wat bij, maar mensen kunnen hun geld wel maar een keer uitgeven”.

Ook de bezoekers van de Huiskantine, Vibes en Bird hebben hun mening klaar. Bekijk hier de reportage: 

beeld: youtu.be

Gerelateerde inhoud

Steun onafhankelijke journalistiek voor Rotterdam

Word in november en december lid met flinke korting. Je leest Vers Beton een jaar lang voor slechts €50. Help jij ons naar de 1500 abonnees?

Misschien vind je dit ook interessant

De Stadsagenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

  • Ben jij de organisatorische kracht die onze theaterproducties extra vleugels geeft? Sta jij stevig in je schoenen, weet jij als geen ander rust en overzicht te houden, ook als meerdere projecten tegelijk om aandacht vragen? En doe je dit het liefst voor een grote, ambitieuze organisatie in de culturele sector? Dan is Theater Rotterdam op zoek naar jou!

  • Performancecollectief URLAND in Rotterdam zoekt een Assistent Zakelijk voor 2 dagen per week (0,4 fte) per 13 januari 2025.

  • IMPACT is op zoek naar een creatieve en bevlogen marketeer die onze zichtbaarheid versterkt en onze missie breed uitdraagt. Een marketeer die, net als wij, passie heeft voor makerschap, creativiteit, professionele ontwikkeling, podiumkunst en persoonlijk leiderschap, en de noodzaak hiervan kan overbrengen.

  • Bekijk alle vacatures