Het Grote Vers Beton Jaaroverzicht van 2019 — betaald artikel

Dit artikel is voorzien van een blokkade in verband met betaalde toegang, waardoor een gedeelte van de inhoud pas leesbaar is wanneer je bent ingelogd en beschikt over een geldig abonnement.

Het einde van het jaar nadert, dus het is tijd voor het traditionele Grote Vers Beton Jaaroverzicht. Wat hield ons bezig in 2019, wat waren de populairste stukken en welke impact heeft het gehad? Hoofdredacteur Eeva Liukku blikt terug én vooruit.

Vers Beton – Laura Hopmans – Jaaroverzicht
beeld: Laura Hopmans

De redactie heeft niet stilgezeten in 2019. We publiceerden dit jaar in totaal 315 artikelen, we lanceerden een nieuwe podcast, we produceerden 5 onderzoeksdossiers, organiseerden 4 live talkshows, we lanceerden een interactieve kaart over de woningmarkt, een explainervideo, we hielden een themaweek, maakten een e-book en zijn tweemaal genomineerd voor de Rotterdamse Persprijs.

Gerelateerde inhoud

Wil je dit soort artikelen blijven lezen?

Vers Beton kan niet bestaan zonder haar leden. Lees onbeperkt artikelen op Vers Beton voor € 7,50 per maand, de eerste maand is gratis.

Misschien vind je dit ook interessant

De agenda die je aan het denken zet

• From disastrous climate change to evil AI superintelligences and the impending perils of genome editing, our species is increasingly concerned with the prospects of its own extinction. Less and less does the end of humanity’s future on this planet seem an area of lurid fantasy or remote speculation.  But how did this come about? When did our obsession about the end start? And what does tracing back this history teach us about our current predicament?

Venue: De Dependance, Arminius
    Datum:

Venue: De Dependance, Henket Paviljoen (Boijmans)
    Datum:
  • In the current Gaza war, as much as 40% of the housing has been damaged or destroyed, with over 1.8 million people internally displaced. The destruction of more than a third of Gaza’s homes is leading international legal experts to raise the concept of “domicide” – the mass destruction of dwellings to make the territory uninhabitable. This concept is increasingly accepted in academia but is not a distinct crime against humanity under international law.

Venue: De Dependance, Independent School
  • Bekijk de agenda

De leukste vacatures in en om Rotterdam

• Vers Beton zoekt een stagiair vanaf september 2024. We begeleiden je om je eigen leerdoelen te halen en zelf journalistieke producties te maken voor Vers Beton.

• Music Matters geeft jonge Rotterdammers de tools om hun eigen weg te vinden in de wereld van muziek. We laten jonge Rotterdammers zien wat muziek voor hen kan betekenen – als maker, als speler, als liefhebber en als ondernemer. Vanaf juni zijn we op zoek naar een programmamaker die ons team kan komen versterken.

• In september 2024 gaat de Masterclass van Platform voor Onderzoeksjournalistiek Investico en De Groene Amsterdammer weer van start. Een groep van vijf deelnemers met verschillende achtergronden werkt intensief samen aan één groot onderzoeksproject en krijgt scholing in methoden en technieken voor onderzoeksjournalistiek. De Masterclass is nadrukkelijk een opleidingstraject. In het verleden is gebleken dat kandidaten die het succesvol doorlopen terechtkunnen bij de redactie Investico zelf of op de onderzoeksredacties van andere media zoals Pointer, Argos en NRC.

• Bekijk alle vacatures