Vers Beton deed de afgelopen maanden mee met een innovatieprogramma. Eén van de resultaten is dat we meer abonnementen verkopen en dat grote onderwijsinstellingen nu op Vers Beton worden aangesloten. Vlak voor de zomerstop geeft uitgever Hilde Westerink een kijkje achter de schermen.
De eerste helft van 2023 is achter de rug. Zo vlak voor onze zomerstop is het een mooie tijd om een kijkje te bieden achter de schermen van Vers Beton. Als zelfstandig tijdschrift voor lokale (onderzoeks)journalistiek onderscheiden wij ons in het medialandschap en daar vertel ik graag regelmatig wat meer over.
In februari, direct na de lancering van onze nieuwe website (never a dull moment) zijn we met dank aan het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek ingestapt bij het zogenaamde Vernieuwingstraject. Met een mentor aan onze zijde en 20.000 euro op zak kregen we de ruimte om al experimenterend een paar van onze belangrijkste uitdagingen aan te pakken. We hebben ervoor gekozen om enkele maanden lang lezersredacteur Abe Minnema in de arm te nemen om samen met hem te onderzoeken hoe we meer mensen kunnen overhalen om abonnee te worden en hoe we meer Rotterdammers kunnen bereiken.
Nog geen reactie — begin de discussie!