Voor de harddenkende Rotterdammer

Op maandag 11 april presenteert Guiding Voices een programma met vakbondsman, voormalig SP-voorzitter en schrijver Ron Meyer. Ernest van der Kwast gaat met hem in gesprek over zijn boek ๐˜‹๐˜ฆ ๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ด๐˜ฃ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ, waarin Meyer een stem geeft aan de mensen zonder wie de samenleving stil zou vallen: de vuilnisophalers, caissiรจres, verpleegkundigen, pakketbezorgers, treinschoonmakers, beveiligers. Arbeiderszoon Ron Meyer is woedend รฉn liefdevol over zijn onzichtbare sociale klasse. Zijn verhaal legt de worsteling bloot van een man die zijn klasse ontvlucht maar er telkens weer terugkeert. In een aanklacht tegen de heersende macht en een ode aan zijn vader, een koelmonteur, en zijn moeder, een thuiszorger, brengt hij sociale klasse terug in het publieke debat. โ€˜Dit is het verhaal van jullie leven, jullie volharding en jullie opoffering, van mijn worsteling met die opoffering. Dit is het verhaal van een klasse die niet meer leek te bestaan. Bespot en bespuugd. Vergeten en genegeerd door de heersende macht. Een klasse van onzichtbaren die onmisbaar blijken. Dit is een verhaal van mensen waar het aan de talkshowtafels of in de boeken vrijwel nooit over gaat. Vergeten, genegeerd, en zes jaar eerder dood.โ€™ โ€˜๐˜๐˜ฆ๐˜ต ๐˜•๐˜ฆ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ญ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ด๐˜ฆ ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ต๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜ฐ๐˜ฑ ๐˜ฉ๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ป๐˜ฆ๐˜ฏ Ze hebben mijn vader vermoord ๐˜ท๐˜ข๐˜ฏ ร‰๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ข๐˜ณ๐˜ฅ ๐˜“๐˜ฐ๐˜ถ๐˜ช๐˜ด.โ€™ โ€“ Ewald Engelen

Tickets zijn te koop op de site van het ISSR (gereduceerde prijs voor bezoekers van het Wijkpaleis en studenten)

meer info & tickets